Dilipak, "4 kurban" başlığıyla yayımlanan yazısı şöyle:
Bugün bayramın 3. günü. Umarım bugünler bizi Allah’a yaklaştırmıştır ve bayram günleri bizi söz ve eylemimizle mübarek kılmıştır. Eğer bugünler bizim için tevbe, pişmanlık ve arınma vesilesi olmamışsa, boşa geçmiştir. Tek başına, pazardan bir koç alıp, Kurban Bayramında kestiğiniz için arınacağınızı sanıyorsanız, yanılırsınız.
Bugün size “4 kurban”dan söz edeceğim. Hz. Adem’in çocuklarının kurbanı, Hz. İbrahim SAV’in kurbanı, Hz. Musa’nın kavminin kurbanı ve Hz. MuhammedSAV’in kurbanı.
Son’dan başlayacak olursak, kurbanla ilgili ayetler şunlar:
- Biz, (İbrahim’e) büyük bir kurbanlık vererek onu (İsmail’i) kurtardık. (Saffat 107)
- Haccı da, Umreyi de Allah için tamamlayın. Eğer (düşman, hastalık ve benzer sebeplerle) engellenmiş olursanız artık size kolay gelen kurbanı gönderin. Bu kurban, yerine varıncaya kadar başlarınızı tıraş etmeyin. İçinizden her kim hastalanır veya başından rahatsız olur (da tıraş olmak zorunda kalır)sa fidye olarak ya oruç tutması, ya sadaka vermesi, ya da kurban kesmesi gerekir. Güvende olduğunuz zaman Hacca kadar Umreyle faydalanmak isteyen kimse, kolayına gelen kurbanı keser. Kurban bulamayan kimse üçü Hacda, yedisi de döndüğünüz zaman (olmak üzere) tam on gün oruç tutar. Bu (durum), ailesi Mescid-i Haram civarında olmayanlar içindir. Allah’a karşı gelmekten sakının ve Allah’ın cezasının çetin olduğunu bilin. (Bakara 196)
- (Ey Muhammed!) Onlara, Âdem’in iki oğlunun haberini gerçek
olarak oku. Hani ikisi de birer kurban sunmuşlardı da, birinden
kabul edilmiş, ötekinden kabul edilmemişti. Kurbanı kabul
edilmeyen, “And olsun seni mutlaka öldüreceğim”demişti.
Öteki, “Allah, ancak kendisine karşı gelmekten sakınanlardan
kabul eder” demişti. (Maide 27)– Ey iman edenler!
İhramlı iken (karada) av hayvanı öldürmeyin. Kim (ihramlı iken) onu
kasten öldürürse (kendisine) bir ceza vardır. (Bu ceza), Kâbe’ye
ulaştırılmak üzere, öldürdüğünün dengi olup, içinizden iki adil
kimsenin takdir edeceği bir kurbanlık hayvan; veya yoksulları
yedirmek suretiyle keffaret; yahut onun dengi oruç tutmaktır. (Bu)
yaptığı işin kötü sonucunu tatması içindir. Allah, geçmiştekileri
affetmiştir. Fakat kim bir daha böyle yaparsa, Allah ondan intikam
alır. Allah, mutlak güç sahibidir, intikam sahibidir. (Maide
95)– Allah; Kâ’be’yi, o saygıdeğer evi, haram ayı, hac
kurbanını ve (bu kurbanlara takılı) gerdanlıkları insanlar(ın din
ve dünyaları) için ayakta kalma (ve canlanma) sebebi kıldı. Bunlar,
göklerde ve yerde ne varsa hepsini Allah’ın bildiğini ve Allah’ın
(zaten) her şeyi hakkıyla bilmekte olduğunu bilmeniz
içindir. (Maide 97)