Trump “komiklikler”ine devam ededursun, hayat kendi yolunda devam ediyor. Şimdiki gündem Cenevre konferansı! Masada Suriye Anayasası ve bundan sonraki yol haritası olacak.
Biliyorsunuz; Şili, Bolivya, İspanya, Fransa, Lübnan, Kuveyt, Hongkong ve diğer kriz bölgelerinde Afrika’da, Asya’da, Latin Amerika’da olaylar devam ediyor.
Sosyal gösterilerde Joker maskesi ilk olarak Beyrut’ta kullanıldı. Bir haftadır da Arap ülkelerine yayılıyor. Beyrut yeni Hongkong. Beyrut’ta eylemlere katılan gençler, Joker karakterini hem şehrin duvarlarında resmettiler hem de yüzlerini palyaço karakterine boyadılar. Beyrut’taki gösterilere Joker maskesiyle katılan bir genç kadın Amerikan “Wired” dergisine konuşurken, “Yüzümü bu şekilde boyamamız karakterle empati kurmamızın sonucu. Çünkü yüzünü boyamadan önce kimsenin umurunda olmayan insanlardık.. kimse dinlemiyor, ciddiye almıyor, hesaba katmıyordu. Sûkûtu hayale uğramış, öfkeli insanlardık. Çıldırma noktasına geldik, çıdam olduk, sonunda olan bu”.. Lübnan’da olanların tek açıklaması bu değil kuşkusuz.. Birileri bu öfkeyi gördü ve onu kanalize etti. Bunu yapmak için bölgeden, halkın kendi inanç, tarihlerinden başka kahramanlar bulması hiç de zor değildi aslında.
Joker dediğiniz şey, “İskambilde benekli dört kâğıt dizisi dışında kendine özgü bir kâğıt olan ve birçok iskambil oyununda her kâğıt yerine geçebilen kart. Gerektiğinde başkasının yerini tutabilen, her zaman böyle işlem gören (kimse, şey).”
New York’tan Madrid’e, Polonya’ya; Roma’dan Bükreş’e, Toronto’ya sisteme karşı yapılan tüm protestolarda karşımızda hep aynı yüz var. Maske ilk kez 2008 yılında, ünlü hacker aktivist grup Anonymous’un Scientology tarikatını protesto ettikleri Los Angeles eylemlerinde çıktı. Sisteme karşı çıktıklarını ve dünyayı yönetenleri değil, geri kalan yüzde 99’u temsil ettiklerini söyleyen Anonymous’un başlattığı maske tüm dünyaya yayıldı. Bu maske özgürlük savaşçısı, anarşist çizgi roman kahramanı V›nin maskesiydi. “Ünlü çizgi roman yazarı Alan Moore ve çizer David Lloyd’un 1982 tarihli çizgi roman serisi “V for Vendetta”, İngiltere’deki faşist iktidara karşı çıkan ve bütün sisteme karşı tek başına savaş veren, anarşist özgürlük savaşçısı V’nin hikayesini anlatıyordu. 2006’da beyazperdeye uyarlanan “V for Vendetta” filmi hem V’nin devrimci ve isyankâr ruhunu hem de ünlü maskesini popüler yaptı. Oysa bunun mucidleri, hikayede Londra’daki ünlü Parlamento Binası’nı havaya uçurarak en büyük eylemine imza atan V karakterini ve maskesini tasarlarken ilhamlarını çok daha eski bir olaydan ve tarihi bir kişilikten almışlardı: Guy Fawkes.” Bu maskeyi gündeme taşıyanların İngiltere ile bir alıp veremediği olsa gerek. Hongkong’da bu maske var da Lübnan’da neden yok? “Mısır’dan Amerika’ya değin neoliberal kemer sıkma politikalarıyla ve giderek artan bir şekilde otoriter devletlerle karşı karşıya kalan yeni nesil, anarşist ağ oluşturmayı sol popülizmin zengin mirasıyla birleştiren bir direniş hareketi meydana getirdi. Bu fenomenin sarih bir açıklaması olarak Maske ve Bayrak daha iyi bir zamanlamaya sahip olamazdı” diyor Paul Mason, “PostCapitalism ve..” isimli makalesinde, Paolo Gerbaudo’nun “Maske ve Bayrak-Popülizm, Yurttaşçılık ve Küresel Protesto” kitabı ile ilgili olarak. Yeni dünya savaşı sürecini doğru okumak istiyorsanız, din, tarih, mitoloji, kehanet ve sembolleri, astronomi, coğrafya ve astrolojiyi iyi okumanız gerekir. Jeopolitik ve jeo strateji bu çerçevede anlam ve derinlik kazanır. Bu değerleri üreten aklın genetik kodları bu arka planda gizlidir.