Hazırsanız, önce saygılarımı ve sevgilerimi demet demet sunacak, ardından Tarkan'ın dört gözle beklediğim 10'uncu albümünün bünyemde yarattıklarına geçeceğim.
Tarkan bi' tane... Hep birlikte karar verdik ki, o memleketimizin Megastar'ı.
Onu sahnede görüp de büyülenmeyecek bir kişi bile çıkmaz. Özel üretim kendisi... Ayrıca özenli birisi... Şarkılarını itinayla seçiyor, yapıyor yapıyor atıyor, paraları yakıyor, yazıyor bozuyor, her detayı tek tek düşünüyor, özeniyor, bezeniyor.
Öyle şarkıları var ki, yıllar geçse de tek bir notasını duyar duymaz yerimizden kalkıyoruz.
Gülümsüyoruz, ağlıyoruz, anılara gidiyoruz.
Mesela; 'Kuzu Kuzu', 'Unutmamalı', 'Şımarık', 'Salına Salına', 'İkimizin Yerine', 'Sevdanın Son Vuruşu', 'Gitti Gideli', 'Beni Anlama', 'Kış Güneşi', 'Adımı Kalbine Yaz', 'Aşk', 'Sen Çoktan Gitmişsin', 'Gül Döktüm Yollarına'.
GENÇLERLE ÇALIŞMALI
Tarkan yapar, diğerleri taklit eder ve ben her albümünü bayramlık kıyafetini bekleyen çocuk gibi beklerim. '10'u da çıktığı sabah dinledim. Güzel mi? Güzel... Çünkü Tarkan....
Peki yeterli mi? Değil.
O ne yaparsa yapsın biz dinleyeceğiz, seveceğiz, konserlerine gitmek için can atacağız elbette. Ve fakat 'Hodri Meydan' dışında benim için sürpriz olan tek bir şarkı yok albümde.
Güzel ama mega değil, beklediğim bu değil.
Ticari kaygıya fena düşmüş gibi, 2017'ye bağlanamamış gibi...
Keşke gençlerle çalışsa, keşke felek'leri, usanma'ları, bal dudak'ları bırakıp bugünün sözlerine kulak verse, keşke pop müzikte bambaşka kapılar açsaydı. Keşke bir 'Kuzu Kuzu', bir 'Sevdanın Son Vuruşu', bir 'Adımı Kalbine Yaz'ı olsaydı.
Gelelim bir Tarkan sevdalısı olarak albümdeki birkaç şarkıya ait yorumuma...
Şarkının müziğini ve düzenlemesini yapan Ozan Çolakoğlu, Gülşen'in 'Dan Dan'ının insanı yerinden hoplatan aranje seviyesine yanaşamamış. Tam tabiriyle apaçi semalarında geziyor. Tarkan hayranlığına yıllarını vermiş bir dinleyen olarak, insan sormadan edemiyor: Neden?
Sorunu 3333'e yazıp evrene yolla kızım.
BALLAR KÜPLER...
'Çayla simit gibiyiz, gülle dikeniz, ayla yıldız gibiyiz, biz ayrılamayız ki...' Tabii ya!
Şarkının kafasını seviyorum, ta ki nakarata gelene kadar... Nakaratında 40 kere 'Ben senin, ben senin' demesi sinirimi kaldırıyor. Zihin bu, oyun yapıyor ve 'Ben senin'in devamını kötü kötü sözlerle doldurası geliyor. Yani Sezen Aksu'da Tarkan'lık başka şarkı mı yoktu?
Kerimcan Durmaz gibi soruyorum: 'Ayy ne manaaaa!'
Çok çok sever, dinlerim.
Çıkış şarkısı 'Yolla'ya beş çeker.
Tarkan söyler, vatandaş oynar.
'Senin bana yaptığın söyle hangi kitaba sığar?' cümlesiyle başlayıp isyanın dibine vurduğu, hodri meydan çektiği şarkı. 'Yolla' bir insan olsa, 'Hodri Meydan'ı duyunca utancından kendini odasına kilitlerdi. Ay ben taktım bu 'Yolla'ya! Albümdeki aranjesi en bomba şarkı, apaçi havalarından Tarkan'a dönüşün adresi.
'O sevişmeler, bir aşk savaşında yenildiler, ezildiler' diyor. 'Beni Anlama' gibi, 'Gitme' gibi bir şarkı; 10 yı