Müdavimlerinin kısaca Devlet Korosu dediği, 1975 yılı sonlarında kurulan ve ilk konserini 1977’de veren İstanbul Devlet Klasik Türk Müziği Korosu’nun Taksim Atatürk Kültür Merkezi’ndeki pazar konserlerine gitmek musiki tutkunları için bir zamanlar bir çeşit ritüel haline gelmişti. 2006’dan beri Fatih Salgar tarafından yönetilen, 2012 yılından bu yana da Cumhurbaşkanlığı himayesinde görev yapan Koro, AKM kapandıktan sonra konserlerine Cemal Reşit Rey Konser Salonu’nda devam etse de çalışacak, prova yapacak bir mekâna sahip değil. TURİNG imdadına yetişmeseydi, belki de konserlerine hazırlanma imkânı bulamayacaktı. 1985 yılından 2000’lere kadar sadık müdavimlerinden olduğum Devlet Korosu’nun konserlerinde çoğu ilk defa seslendirilen yüzlerce eser dinledim, hem de en seçkin icracılardan. Temiz ve kaliteli icrasıyla piyasa tekelini kırıp Türk musikisine itibarını iade eden bu önemli Koro, aynı zamanda bir eğitim ve araştırma kurumu gibi çalışarak nice eseri gün ışığına çıkarmıştır. Devlet Korosu deyince akla ilk gelen isim elbette Nevzad Atlığ’dır. Türk musikisini devlet katında yeniden itibarlı kılmak için 1940’larda başladığı mücadeleyi 1975 yılında kazanan ve yirmi yıldan fazla taşıdığı bayrağı Ender Ergün’e devreden bu değerli müzik adamının icra anlayışı çok eleştirilmiştir; ancak bu anlayış kendi içinde tutarlı gerekçeleri de bulunan bir tercihtir ve saygı duyulmalıdır. Farklı icra anlayışlarına sahip kişi ve kurumları da aynı derecede saygıya değer bulurum. İcrada çoğulculuğu bir kavga vesilesi olarak değil, zenginlik olarak görmek gerektiğini düşünenlerdenim. *** Devlet Korosu’nun AKM Konser Salonu’nda otuz küsur yıl her hafta pazar günü saat 11.