GEREK besteciliği gerek icracılığı ve hocalığıyla Türk müziğinin önemli adlarından biridir Dr. Alâeddin Yavaşça.
İstanbul Üniversitesi Rektörlük Binası’ndaki Mavi Salon’da salı
günü kendisine saygı duruşu niteliğinde bir konser verildi.
Yavaşça ile bir ödül töreninde buluşmuş, anılarından bir bölümünü
dinlemiştim.
İstanbul Üniversitesi Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma
Merkezi tarafından düzenlenen konserin başlıca özelliği, merkez
bünyesinde çalışan Türk Müziği İcra Heyeti’ne, üniversitenin
çeşitli akademik ve idari bölümlerinden elemanların da katılarak
eserlere iştirak etmesiydi.
Konser Yavaşça’nın dayandığı meşk halkasının klasikleri ile
başlayıp Hammamizade Dede Efendi, Zekâi Dede, Muallim Kâzım Uz,
Saadettin Kaynak ve Zeki Arif Bey’in besteleri üzerinden günümüze
ulaşan geleneği kapsamıştı.
Devamında ise Refik Fersan ve Mesut Cemil gibi Yavaşça’nın
yakınında bulunduğu, istifade ettiği önemli müzisyenlerin ve
bestecinin eserleri seslendirildi.
İÜ OMAR İcra Heyeti ve İÜ Mensupları’ndan oluşan topluluğu Gönül
Paçacı yönetti, solistler Münip Utandı ve Melihat Gülses’ti.
25. İSTANBUL TÜRK MÜZİĞİ FESTİVALİ
FESTİVALİN amacı Genel Sanat Koordinatörü Göktan Ay tarafından
şöyle özetlendi: “Müzik STK’larının oluşturduğu, İstanbul Türk
Müziği Dernek ve Vakıfları Dayanışma Konseyi’nin (MÜZDAK) amacı;
ülkemizde ve insanlarının gönlünde yasayan halkoyunları, halk
müziği ve sanat müziği ürünlerini; gelenekselden faydalanılarak
yapılan yeni çalışmaları; âşıkları, bestecileri, şarkıları,
türküleri, yorumcuları, sanatçıları bir bütün halinde ve kaliteli
bir şekilde halkımıza en iyi şekilde s...