40 yaşından sonra seramiğe başlayan Füreya, üzücü olayların eksik olmadığı hayatına yaratmak ve üretmek ile anlam katan bir öncüydü. Bir rol modeldi. Hem bir kadın sanatçı olarak, hem sanatın müzelere “hapsolmasına” karşı çıkan bir sanatçı olarak.
Nitekim bugün Manifaturacılar Çarşısı’nda, Harbiye’deki eski Ziraat Bankası ile eski Başak Sigorta’nın duvarlarında Füreya’nın dev seramik panolarını görebilirsiniz.
Füreya ile aynı okulun havasını teneffüs etmiş, yeğeni Sara Koral Aykar ile aynı okulun sıralarını paylaşmış, Harbiye’de atölyesinin olduğu apartmanın önünde defalarca geçmiş biri olarak da sergiyi yazmasam olmazdı.
Türkiye’nin önde gelen bir sanayi grubunun bu olağanüstü retrospektif sergiyle seramik sanatına verdiği değer ve desteği de yazmasam olmazdı.
ZEYNEP BODUR’UN KANATLARI ALTINDA