Bir albüm, bir dizi...
Berkay’ın “arabesk” albümü ve Melis Tüzüngüç’ün başrolünü oynadığı
“Baba Can”dır
dizisi.
Bu haftaki Şeffaf Oda konuklarım Berkay ve Melis Tüzüngüç.
İkisi de kendi alanlarında zirvede... Programa Berkay’ın şarkısıyla
başlıyoruz.
Berkay’ı “İzmirli” şarkısıyla büyük çıkış yapmıştı. İlk
albümüyle
9 ödül aldı. Haftada en az iki
konser veriyor.
Berkay şimdi de arabesk şarkılardan oluşan bir albüm çıkardı. Adı:
AraBest.
En iyi arabeskler... Berkay’ın hedefi her kesime sesini
dinletebilmek. Arabesk sevenler de Berkay’ın sesini bilecek, pop
dinleyicileri de...
........................
Baba Can’dır dizisinin Ceylan’ı Melis Tüzüngüç Ürgüp’te balon
uçuruyor. Balon pilotu. Şeffaf Oda’da da hem neşesiyle, hem güzel
sesiyle bizi uçuruyor. Melis Sezen’in “Sayım” şarkısını söylüyor.
Berkay’dan tam not alıyor.
Melis’in duruluğu yalnızca güzelliğinde değil, aynı zamanda sesinde
de...
Melis oyunculuğa 16 yaşında başlamış. “Baba Can”dır dizisiyle
birlikte tiyatroyu da yürütüyor.
“Sıcak Çikolata” adlı oyunda bir eskort kızı canlandırıyor.
Tiyatrodaki performansı da izlemeye değer... Yolu açık olsun.
GODOT’YU BEKLEMEK...
SAMUEL Beckett’in müthiş oyunu “Godot’yu Beklerken”le açtı İKSV
bu yılki Tiyatro Festivali’ni...
Maslak’ta orman içindeki Sultanların av köşkü ile aynı alanda
kurulan sanat merkezindeydik. “Godot” hep beklenen ama hiç
gelmeyendir.
Sadece bir umut.
Yoksulun, ezilmişin, itilmiş kakılmışın, yalnızların, belki de
beyinlerinde, yüreklerinde ürettikleri hiç olmayan
ve olmayacak “ŞEY.”
.....................
Bu oyunu ilk kez Ankara’da kurulan “Ankara Sanat Tiyatrosu”nda
izlemiştim. Sanıyorum Güner Sümer yönetmendi. Tuncay Yönder o
kocaman sesi ve cüssesiyle ne de güzel oynuyordu. Ayberk Çölok çok
iyiydi.
Tiyatronun fuayesinde akşamları bazen oyun öncesi, bazen sonrası
“kanyak” yudumlar, “sol soslu” tartışmalar yapardık. Kadın
oyuncular, sanat dostu kızlar da katılırdı o -kendi çapında-
“entel” takılmalara.
......................
Çoookk yıllar sonra bu kez salı
akşamı Şahika Tekand’ın yönetimiyle “Godot’yu Beklerken”i bir kez
daha izledim. “Modern yorumla” sahnelemiş. Müziği de öyle. Gene
etkilendik.
Gene milyarlarca dünyalının “boş umutlarını” kendini aldatan
bekleyişlerindeki
hüznü, yalnızlıklarını
iliklerimize kadar
hissettik.