1 - İnsan türünü tanımlama babında altını çizerek seslendirdiğimiz hususlardan birisi de ‘değişim’dir.
İnsanoğlu değişen bir varlıktır da, bizzat bu vasfı nedeniyle ‘noksanlı’dır.
Tam ve tamam olsaydı değişmesi/farklılaşması gerekmezdi; tam ve tamam olandan değişim beklemek abes olurdu.
İmam Maturidi Kitabu’t Tevhid’inde bu hususu şöyle belirtmekte; “Allah’tan başka varlıklar aralarında hacim ve nitelik farklılıkları taşıdığı gibi ziyade ve noksan kabul etmeleri sebebiyle gelişmeye ve değişmeye maruzdur…”
2 - Yine Maturidi’ye göre; alemde ‘şey’ler arasında zıtlıkların bulunması, zıtlıkların birbiriyle mücadelesi, mücadele sonunda birinin diğerini yok etme ihtimali ve potansiyeli taşıması parçanın yok olma keyfiyeti bizi son kertede alemin yok olacağı gerçekliğine götürecektir.
Organizmacı anlayışlara göre; alemi oluşturan alt unsurlar ve parçalar da alemin özelliklerini taşıyacağı/taşıdığı için her unsur/her parça da sonunda yok