1. Hadîs-i şerif: “Mü’min bir mideyle yer, kâfir yedi
mideyle.”
2. Doyduktan sonra yemek haramdır.
3. İstisnâ: Misafirlikte ev sahibini üzmemek, memnun etmek için
biraz (ölçüyü kaçırmadan) fazla yenebilir?
4. İstisnâ: Çok uzun sıcak günde oruç tutmuş, iftarda biraz fazla
yiyebilir? Her hâl ü kârda fil gibi yemesi doğru olmaz.
5. Sağlığın başı az yemek ve perhiz yapmaktır.
6. Fazla tıkınmaktan ileri gelen hastalıklar, yeterli
beslenmemekten mütevellit hastalıklardan kat kat fazladır.
7. Helal yiyeceklerde ve yemeklerde bereket olur, bunlarla
beslenenler sağlıklı yaşar. Haram yiyecekler hastalık,
bereketsizlik, meymenetsizlik getirir.
8. İslam kriterlerine göre bir ziyafet mönüsü: Tarhana çorbası…
Sebzeli, nohutlu, garnitürlü bulgur pilavı, cacık, kuru üzüm
hoşafı… Böyle bir ziyafeti hor gören, tahkir eden Allaha isyan
etmiş olur, beyinsizler zümresine dahil olur. Bu ziyafet
dolayısıyla yemek sahibine candan teşekkür eden, Hak Tealaya “Ya
Rabbi bana bu nimetleri yedirdiğin için Sana şükürler olsun” diyen
kişi sâlihlerden, şâkirlerden olur.
9. Sâlih bir Müslüman için bir başka ziyafet: Taze simit… Kızarmış
kepekli ekmek… Peynir… Zeytin… Sızma zeytinyağı… Bal… Domates
söğüş… Kaynamış yumurta… Yanında açık çay… Böyle bir yemekten zevk
alamayan, bunu tahfif eden (Hafife alan), tahkir eden, yahu böyle
de yemek olur muymuş diye homurdan kişi kemalsiz ve
faziletsizdir.
10. Dünya çok büyük bir sofradır. Gerekenden fazla yerseniz başka
insanların hakkını ve payını yemiş olursunuz.
11. Müslüman, infak ve paylaşma ahlakına sahiptir.
12. Unu elemek bid’attir. Buğdayın ve diğer tahılların en kıymetli
ve sağlıklı kısmı kepeğindedir. Kepeği eleyip hayvanlara yedirmek
akıl sahiplerine yakışmayan bir beyinsizliktir. Asr-ı Saâdet’te
elek yoktu.