İslâm, karanlığı aydınlatmak için gelmiş olan bir dindir. İslâm’sız dünya, aydınlatılmayı bekleyen kapkaranlık dünyadır. İslâm, karanlık dünyaları iman ve ilim ile aydınlatan bir hayat nizamıdır. Karanlığın ormanında gözünüz olmuşsa iman güneşi. Sinek gibi görürsünüz dünyaya hükmetmeye kalkışan katil devletlerden dördü-beşi!
İslâm’dan alınmayan ve İslâm’a dayanmayan değerler, keyfî, küfri ve cebrî değerlerdir. Küfri değerler ve prensipler, serap gibidirler. Rabbimiz buyuruyor: “İnkâr edenlere gelince; onların amelleri ıssız bir çöldeki serap gibidir. Susamış kimse onu su sanır. Yanına geldiğinde hiçbir şey bulamaz. (Tıpkı bunun gibi kâfir de hesap günü amellerinden bir şey bulamaz). Ancak Allah’ı yanında bulur da Allah onun hesabını tastamam görür. Allah, hesabı çabuk görendir.” (Nur Sûresi/ 39)
Tevhid, İslâm’ın dünya görüşüdür. İslâmi dünya görüşü, hayatı Rabbanî değerlerle yücelten, kapsamlı, disiplinli ve gerçekleştirilebilir bir bütündür. Bölünmeyi, parçalanmayı asla ve kat’a kabul etmez. Fıtri değerleri geçmişten günümüze taşıyarak geleceğe taşımak isteyenler, iman merkezli olmak mecburiyetindedirler. İmandan kopan ve kopartılan değerler, değersizleşmeye mahkûmdurlar.
Vahye bağlı ve bağımlı yaşamlar, İslâm cephesini abad, küfür cephesini ise berbat eden yaşamlardır. Yüreklere vahyi yağmuru yağınca hayat tarlasında sevgi tohumu patlar. Birbir çöpe atılır hayatın amacı haline gelsin diye kucaklarda taşınan putlar!
Karanlık bir dünyaya esir düşmüş Müslümanlar için bir mahreç, bir çıkış kapısı arandığında imanın gündeme gelmesinden hoşlanmayanlar, imanda sınıfta kalanlardır. İman sınavını geçmeyen bir kişi, bütün hayat sınavlarında sınıfta kalmış demektir. Umud bağlanmaz yalana, yalanın çelik kabuğuna. Çağ hasret kaldı imanın güneş yüzlü çocuğuna!
İmanın sözünü çağlara ulaştırmak için çığır açacak olanlara ihtiyaç var. İman çağrısı, çağları aşan bir çağrıdır. İmana çağıranlar, çağın gerisinde değil, ilerisinde olurlar. Arzusu Allah rızası olanın çağrısı hep imana olur. Sözlerin en kötüsüne sahip olanlar, Allah’a davet edenlerin dışında kalanlardır.