Tarık Buğra 12 Eylül öncesi dönemin kaotizmini ve gençlik harcama yöntemlerini yansıtmak için ‘Gençliğim Eyvah’ romanını yazmıştı. Biçim ve estetik yönden eksiklikler taşısa da amaçları bakımından ilginç bir eserdir hala. Oğlumuz, Havuçlu Pilav Meselesi öykülerinin yazarı her tür insan kırılmasına içten karşı olduğu için de yönelmişti belki de bu romana. Gençlik onun yazı dünyasının hep merkezi oldu. Zaten, Osmancık, Küçük Ağa, Yağmuru Beklerken kitaplarındaki kahramanlar da esasta gençtirler. Yaratıcı enerjilerini gençliklerinden alırlar. İstanbullu Hoca ve Osman Gazi’den gençliklerini alın, birinden amca Dündar, diğerinden Çakırsaraylı kalır. Sanatın gençliğe bakışıyla akademisyenin, din adamı veya politikacının ki elbette farklı olacaktır....