Ömer Lekesiz Yeni Şafak Gazetesi

Tehânevî’nin Keşşâf’ı

Okumanın mahiyeti / özü sabittir. Kendi günümüzde bilginin dijitalleşmesi yoluyla yaşanan değişme okumanın mahiyetine / özüne değil, formuna / suretine / fonksiyonuna… yönelik bir değişmedir. Bu...

04 Nisan 2024 | 243 okunma

Okumanın mahiyeti / özü sabittir. Kendi günümüzde bilginin dijitalleşmesi yoluyla yaşanan değişme okumanın mahiyetine / özüne değil, formuna / suretine / fonksiyonuna… yönelik bir değişmedir.

Bu bağlamda retinal gözle görülebilir, yine birer göz hükmünde olan tefekkür ve hayal yoluyla idrak edilebilir dünyanın / âlemin Yaratıcısının varlığını bilmeye ve kudretini öğrenmeye götürmesi anlamında “irfan”; eşyanın hakikatlerinin bilinmesi ve insan hayatının kolaylaştırılması için kullanılması anlamında “ilim / bilim” tarzındaki iki okuma da değerinden hiçbir şey kaybetmeksizin devam edecek, sadece dijital ortam, yapay zeka tanımlı ya da destekli… olmak üzere onun sureti değişecektir.

Dolayısıyla hayat sürekli olarak -ilahi sünnet gereğince kıyamete kadar- ileriye doğru akacağı için söz konusu suretteki değişmelerde, yeniliklerde geri dönüş söz konusu olmayacak, bilakis değişim ve yenilik baş döndürücü bir hızla devam edecektir.

Mevcut internet ortamında -herkese bildiği ve bilmediği her konuda söz söyleme imkânı sunan sosyal medyanın da etkisiyle- okuma formundaki zikredilen değişimin, bilginin geriye itilmesi ve malumatın öne çıkarılması dahil birçok yönden çok...

YAZININ DEVAMI

YAZARIN DİĞER YAZILARI
Dâvûd el-Kayserî’nin Mukaddemât’ı 23 Kasım 2024 | 21 Okunma ‘Sanat gayet lüzumlu bi şey olup, olmayınca hiç olmaz!’ 19 Kasım 2024 | 42 Okunma Horasan Erenlerinin ‘Anadolu Mayası’nı hayatın içinde tutmak 16 Kasım 2024 | 98 Okunma Horasan Erenleri hakkında birkaç soru 14 Kasım 2024 | 265 Okunma Horasan Erenleri: Ne devletle ne devletsiz 12 Kasım 2024 | 917 Okunma