‘Dizide büyük skandal’ başlığıyla yapılan haberlere sıklıkla medya ve magazin sitelerinde rastlamak mümkün. Neymiş skandal merakıyla habere tıklandığında, devamlılık asistanının tecrübesizliğinden ya da dikkatsizliğinden kaynaklanan bir hata olduğu görülür. Birbirinin devamı olan iki sahnede oyuncunun kıyafetleri farklıdır. Misal kırmızı gecelik, oyuncu salondan yatak odasına geçtiğinde sarıya dönüşmüştür. Geçiş anındaki uyumsuzluğu fark eden biri haber yapar, diğer siteler kopyalayıp yapıştırır ve “büyük skandal” gerçekleşir. Rengi değişen kıyafetler, modeli değişen saçlar, gece ve gündüz uyumsuzluğu, dikkatli gözlerden kaçmayan çoğunluğun üzerinde durmaya gerek görmediği detaylardır.
En unutulmaz devamlılık hatası ise sezon finalinde kaldığı yerden devam eden Aşk-ı Memnu’da yaşandı. Oyuncular yaz tatillerini deniz güneş kum üçgeninde geçirdiklerinden meşhur sera sahnesinde ten rengindeki farklılık göze çarpmayacak gibi değildi.
Cesur ve Güzel’in kaza sahnesindeki devamlılık hatası ise skandal olabilecek boyuttaydı. Cesur’un kullandığı araçla takla atan araç farklıydı ama daha da önemlisi araç takla atarken yapılan yakın çekimlerde aracın içinde kimse olmadığı net bir şekilde görülüyordu.
İki sahne arası kuru mu ıslak mı olacağına bir türlü karar verilemeyen saçlar da Kara Sevda’nın ilk bölümüne damga vurmuştu. Uzun sürelerle baş etmeye çalışan her yerli dizinin mazisinde devamlılık hatası vardır. Görsel kaynaklı devamlılık hatalarını anlamak anlayış göstermek zor değildir bu sebepten.
Senaryo kaynaklı yapılan devamlılık hataları ise kılık kıyafet ya da zaman uyumsuzluğu gibi masum değil! Ki bunun son örneği Kara Yazı’da yaşandı.
Kanal D’nin büyük beklentilerle yayınlamaya başladığı, oyuncu kadrosu ile göz dolduran, Karadayı ve Kara Para Aşk geçmişleriyle seyircinin şifresini çözdüğü iddia edilen senaristlerin kaleminden çıkan Kara Yazı reytinge mağlup oldu. Ünlü ve iyi oyuncuların bir araya gelmesi bir projeyi kurtarmaya yetmiyormuş bir kez daha ezber ettik. Seyircinin şifresini çözmek mümkün değilmiş! Özellikle yüksek reyting alan diziyi uzatabildiğimiz kadar uzatalım düşüncesi yeni projeleri baltalıyormuş bir kez daha görmüş olduk. Senaristlerin hikaye ve karakter olarak kendini tekrarlaması seyirci nezdinde kabul görmüyormuş. Formülle hikaye anlatmak mümkün değilmiş. Çünkü bir noktadan sonra formül, karakterleri analiz etmeye de hikaye etmeye de yeterli gelmiyormuş.