İsmail Güneş’in merakla beklediğimiz Kervan 1915 filmi vizyona girdi. Ermeni tehcirini bizim gözümüzden anlatan bir yapımın vizyonda olmasının heyecanını yaşıyorduk. Peki beklentilerimiz cevap buldu mu?
Yönetmen İsmail Güneş Türk sineması kadar benim için de çok önemli bir isim. Bunun sebebi filmlerindeki sinemasal kalite kadar kimliğini kaybetmiş bir sinemanın alternatifini oluşturmasında yatar. Türk entelektüel sınıfının en büyük derdidir kimliksizlik. Hele bu dert sinema entellektüeline gelince bir kat daha artar. Mahalle baskısıyla entelektüel olmanın sınırları kalın çizgilerle çizilmiştir. Dikkat edin, 1970’lerin sonundan bugüne kadar vatanseverliği, milli değerleri anlatan, savunan kaç film seyrettik? Türkiye’nin ve halkının inançları doğrultusunda yorumlanmış yapım gördük mü? Geceyarısı