Gülsüm Hanım: “Dünyaya gelmemiş olan bir çocuğun şu anda ki durumu nedir? Nerede bulunmaktadır?”
BEBEK DÜNYADAN ÖNCE NEREDEDİR?
Henüz dünyaya gelmemiş bir çocuk, bir çekirdek misali ruhen âlem-i ervahta, bedenen unsurlarda ve minerallerde bulunur. Ana rahmine düştüğünde kendi bedeni için yazılmış unsurlar maddeten, âlem-i ervahta yaratılmış bulunan ruhu da ruhen kendisine gelir. Böylece ruh ve beden ana rahminde buluşmuş olur. İnsan dünyaya böyle gelir.
Dünyadan giderken ruh bedenden ayrılır.
HAYAT DEVAM EDİYOR
Aygül Akın: “Ölümle bedenden kopan insan ruhu bedene ne zaman dönecektir?”
Ölüm haktır ve mukadderdir. Fakat ölümle hayat bitmiyor, hayat devam ediyor.
Ölüm ötesi yolculukta farklı âlemlerle karşılaşıyoruz.
Bediüzzaman bu yolculuğu şöyle anlatıyor:
“O nefy ve yolculuk ise, âlem-i ervahtan, rahm-ı maderden, sabavetten, ihtiyarlıktan, dünyadan, kabirden, berzahtan, haşirden, sırattan geçer bir uzun sefer-i imtihandır.”1
Ölümden hemen sonrası için Kur’ân aynen buyuruyor ki:
“Sûra üfürülür. Bir de bakarsın, kabirlerinden çıkmış, Rablerine doğru akın akın gitmektedirler. Şöyle derler:
‘Vay başımıza gelene! Kim bizi diriltip mezarımızdan çıkardı? Bu, Rahman’ın vaad ettiği şeydir. Meğer Peygamberler doğru söylemişler.’ Sadece korkunç bir ses olur. Bir de bakarsın, hepsi birden toplanıp huzurumuza çıkarılmışlardır.”2
İNSAN RUHU BEDENE DÖNÜYOR
Ölümden Sonra Berzah Âlemi! Berzah âlemi insan ruhunun kıyamet gününe kadar içinde bulunduğu, kimi ruhlara göre azap, kimi ruhlara göre meydan-ı tayeran-ı ervah 3 (ruhların uçtuğu meydan) olan yerdir.
Kıyamet, ruhlar berzah âlemindeyken kopuyor.
Kıyamet günü Allah’ın emriyle insan diriliyor. Yani ölümle bedeninden çıkıp berzah âlemine geçen insan ruhu, kıyamet günü yeniden bedenine dönüyor ve insan bedeni yepyeni bir yaratılışla ihya ve inşa ediliyor. Yani insan yeniden fizikî bir boyutta yaratılıyor. Aslında bu insan için ikinci yaratılıştır. Fakat ölmüş olan insan bedeni yeni bir hayata kavuşacağından genel olarak diriliş deniyor.
Kur’ân bu dirilişi şöyle açıklıyor: