Tire’den Görkem Akbaş: “Recm hususu Kur’ân’da var mıdır? Tövbe
eden insan bu günahtan arınabilir mi?”
DÖRT ŞAHİT İSTEYEN BİR CEZA
Kur’ân’da recm cezası yoktur. Ancak hadiste vardır. Bununla beraber, Kur’ân zina suçunu tesbit için dört şahit istemiştir1 ki, bu durum suçun tesbitini neredeyse imkânsız kıldığından, recm cezası İslâm tarihinde hiç uygulanmamıştır.
Bütün hukukî dâvâların aksine, zina ile ilgili olarak Allah’ın dört şahit getirilmesini emretmesi, iftiranın ve dedikodunun da önünü kesecek bir tasarruftur. Çünkü dört şahidin yoksa hiç kimseye zina isnat edemezsin; aksi taktirde iftira olur. Bu günkü çağdaş yasalar bile zina isnadında iki şahidi yeterli görüyor.
İlgili âyet aynen şöyledir: “Fuhuş (zina) yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin.”2
ADAMIN KISKANÇLIĞINA BAKIN
Bu âyet inince Sa’d bin Ubâde (ra) Peygamber Efendimize (asm) gelerek:
“Yâ Resulallah! Şayet birisini karım ile birlikte bulursam artık dört şahit getirinceye kadar ben adama dokunmayacak mıyım?” diye sordu.
Resul-i Ekrem Efendimiz (asm):
“Evet, dokunmayacaksın!” buyurdu.
Sa’d şaşkın şaşkın çığlık attı: “Hayır! Asla! Seni Hak ile gönderen Allah’a yemin ederim ki, ben dört şahit arayana kadar adamı kılıçla doğrarım!” dedi.
Peygamber Efendimiz de (asm) Sa’d’ın kıskançlığına işaret buyurarak, yanındakilere:
“Adamın kıskançlığına bakın! Ama unutmayın ki, ben ondan daha kıskancım. Allah ise benden daha kıskançtır. Ama hüküm böyledir!” buyurdu.3
İFTİRAYA DİKKAT!
Zina konusunun iftiraya ve dedikoduya çekilebilir boş bir karnı olduğundandır ki, Cenâb-ı Allah zina olayının sübutu ile ilgili olarak dört şahit getirilmesini emrediyor. Aslında hukuk tarihinde dört şahit istenen bir dâvâya pek rastlanmaz. En ağır dâvâlarda bile iki şahit yeterli görülür.