Süleyman Kösmene Yeni Asya Gazetesi

Sakalı tıraş etmenin hükmü üzerine

M. Emin Tunçaz: “Dinimizde sakalın hükmü ve cemaatimizde sakala ilişkin uygulamanın müstenidatı hakkında ve Emirdağ Lâhikasındaki Üstad’ın bu husustaki ifadesi yalnız kendi hususî durumuna...

29 Mayıs 2015 | 118 okunma

M. Emin Tunçaz: “Dinimizde sakalın hükmü ve cemaatimizde sakala ilişkin uygulamanın müstenidatı hakkında ve Emirdağ Lâhikasındaki Üstad’ın bu husustaki ifadesi yalnız kendi hususî durumuna ilişkin mi, yoksa bizler de bunu bir fetva olarak kabul edebilir miyiz? Bu hususlarda bizleri aydınlatmanızı istirham ediyoruz. Allah razı olsun.”

Gazipaşa’dan Mustafa Uysal: “Mevlânâ’nın babasının sakalı ve içtihadı nasıldı?”

SAKALI BIRAKMAK SÜNNETTİR

İslâm öyle zengin bir dindir ki, kimi emirlerinde tek hüküm yoktur. Aynı emirlerin hükümleri ile ilgili olarak dört semavî mezhep arasında farklılıklar olabilmektedir. Meselâ imam arkasında Fatiha okumak Hanefîlerde mekruh iken, Şafiilerde farzdır. Hanefîlerde kanama abdesti bozar iken, Şafiilerde bozmuyor. Sakalı bıraktıktan sonra kesmek Hanefîlerde, Hanbelîlerde ve Malikilerde haram iken, Şafiilerde -Gazali, İbni Hacer, Remli, Rafiî ve Nevevî gibi âlimlere göre- tenzihen mekruhtur.

Bediüzzaman diyor ki: “Bazı âlimler “sakalı tıraş etmek caiz değildir” demişler. Muradları, sakalı bıraktıktan sonra tıraş etmek haramdır, demektir. Yoksa hiç bırakmayan, bir sünneti terk etmiş olur.”1

Sakalın hükmünün sünnet olduğunu Bediüzzaman söylüyor.2

SAKALI TIRAŞ ETMEYE GELİNCE

YAZININ DEVAMI

YAZARIN DİĞER YAZILARI
Zerreler beka âleminin cüzleridir 22 Nisan 2018 | 233 Okunma İnsan yaratılışı kopya edemez 02 Ekim 2017 | 244 Okunma Duânın en tatlı meyvesi nedir? 30 Eylül 2017 | 509 Okunma Celcelutiye’de niçin Süryanice kullanıldı? 29 Eylül 2017 | 632 Okunma Ye’cüc ve me’cüc çıkmış mıdır? 28 Eylül 2017 | 718 Okunma