Girmedi.
Güzel oyuncunun Miraç Kandili dolayısıyla sosyal medyada paylaştığı
“hicâb” görüntüsü, tesettürün hedeflediği mahremiyete değil, tam
zıt istikamette aleniyete (açıklık) ve teşhire karşılık
gelmekte.
***
Elbette Gamze Özçelik’in böyle bir paylaşımda bulunması, bu
paylaşımın şekli, içeriği, niteliği kimseyi ilgilendirmez, bu onun
bileceği iş.
Ancak mesele, bu görüntüden hareketle Gamze’nin tesettür üzere bir
hayat tercihinde bulunduğunun ileri sürülmesi (ya da sürülüp
sürülemeyeceği) olduğunda söylenecek bir çift söz var.
***
Tesettürden murat, örtünerek gözlerden, dolayısıyla günahlardan
sakınmaktır (“takva”); örtünerek göze gelmek değil.
Amaç cazibeyi, daha doğru, dosdoğru deyişle cinsel çekimi etkisiz
hale getirmek.
Ve tesettürlü kadın açısından da, erkek açısından da (evet,
tesettür erkek için de söz konusu!) kendisini cazibesiyle,
etkileyiciliğiyle, çekiciliğiyle dışa vurmaktan sakınma tercihi,
“nefsi terbiye etme” yolunda da bir merhaledir.
***
Denilebilir ki “Allah güzeldir, güzeli sever”.
İyi ama bu hadiste vurgunun ten ve beden güzelliğinde ve de onların
çarpıcı şekilde sergilenmesinde olduğunu ileri sürebilir misiniz?
Kastedilen esasen ruh, huy, gönül güzelliği değil midir?
Elbette tesettürlü kadın, ruhuyla da, yüzüyle de, vücuduyla da
güzel olabilir, olur ve (istese de istemese de) görünür.
Ama o, güzelliğiyle göz doldurmak için örtünmez. Tesettürü bir
güzellik aksesuarına dönüştürmez. Örtünmenin aslı, esası, maksadı
bu değildir.
***
Gamze Özçelik’in Instagram hesabından yaptığı kandil paylaşımı
adeta bir elektronik tebrik kartı mahiyetinde.
Pek çok eş-dost, hısım-akrabadan Instagram’ın yanı sıra WhatsApp,
Twitter, Facebook yoluyla da gelenler gibi...
Bu şekilde gönderilen mesajlarda kutlamayı destekleyici mahiyette
gerek sözel, gerekse görsel olarak eklenen içerikler, bizi kutsî,
manevî ve uhrevî duyarlılıklara davet etme çabasındadır hep. (Kâbe
ya da cami görüntüleri, Allah ve Muhammed lafzı, dualar, kutsal
deyişler, ilahilerden sözler, vb.)