Genç ama mobil uygulama konusunda deneyimli girişimciler,
değişen ihtiyaçlara yeni içerik ve uygulamalarla yanıt veriyor. İş
Bankası'nın girişim hızlandırma programı Work-up'ta tanıma fırsatı
bulduğum Animega girişimi de animasyon alanındaki gelişimi hızla
fark etti ve geliştirdikleri mobil uygulama tüm dünyadan büyük ilgi
gördü. Animega'nın kurucusu ve CEO'su Yunus Oruç, 1 milyondan fazla
indirilen uygulamanın başlangıç hikâyesini şöyle anlatıyor: "5
yıldır mobil uygulamalarla ilgileniyorum. Eskiden kendi kendime
hobi olarak pek çok uygulama geliştirdim. Bir gün anime izleyen
kuzenim 'Abi neden animeyle ilgili bir şey yapmıyorsun, mesela
anime müzikleriyle ilgili olabilir' dedi. O gün öylesine bir şeyler
denedim. Çok tatmin olmasam bile bir şeyler ortaya çıktı ve
uygulamayı Play Store'da yayınladım. Bundan yaklaşık 3 yıl önce,
hiçbir pazarlama çalışması yapmadan çok ciddi indirmeler aldığımızı
görünce bu pazardaki fırsatları, eksiklikleri ve hayran kitlesinin
taleplerini fark etmeye başladım ve pazarı daha derinlemesine
araştırmaya başladım. 2017'de bu ürün üzerinden anime üzerine bir
girişim kurmaya karar verdim. Bir iki ay sonra ise Workup'a
başvurdum."
160 MİLYON KİŞİ ANİME İZLİYOR
Animega'nın anime bölümlerinin, filmlerinin ve mangaların takip
edilebildiği anime içerik platformu olduğunu söyleyen Oruç, dünyada
tahmini olarak 160 milyon kişinin anime izlediğini söyledi. Bu tarz
içeriklere insanların erişimini kolaylaştırdıklarını ifade eden
Oruç, şunları söyledi: "Japon televizyon kanallarından takip etmek
ve bunun yanında mobil platformlarda içerik bulmak oldukça zor.
Animega, animedeki içerik bulma zorluğuna çözüm üretiyor. Biz anime
içeriklerini kullanıcılara tek platformda sunmayı amaçlıyoruz.
Animega yüzlerce farklı animeye ait bölümleri, anime filmleri,
orijinal içerikleri ve mangaları anime severlerle buluşturmayı
hedefliyor. Bir yandan da YouTube kanalımızda içerik üretiyoruz.
Animelerden sahneler, müzik videoları gibi kısa içerikler
sunuyoruz. YouTube ve sosyal medya hesaplarımız ile aslında bir
topluluk oluşturmayı hedefliyoruz. Topluluk oluşturmak adına
ileride anime fanları için özel etkinlikler düzenlemeyi de
planlıyoruz."
KULLANICILARIN % 98'İ YURTDIŞINDAN İNDİRİYOR
Animega'nın gelir modelinin abonelik ile oluştuğunu vurgulayan
Oruç, "Şu anda premium üyeliğimiz aktif değil, reklamlardan ve
uygulama içi satın alma işlemlerinden gelir elde ediyoruz. Yakın
zamanda kullanıcılarımız premium üyelik ile daha fazla içeriğe
erişim imkânı bulacak. Kullanıcılarımızın yüzde 98'i yurtdışından
geliyor. Kendi anime içeriğimizi üretmeyi istiyoruz. iOS
uygulamamızı çıkarmak ve toplamda 5 milyon indirmeye ulaşmak
istiyoruz. Global bir marka oluşturmak en büyük hedefimiz"
ifadelerini kullandı.
WORKUP PEK ÇOK ALANDA DESTEK
OLUYOR
Yunus Oruç, ekibin kurulmasını ve bir araya gelme hikâyesini şöyle
anlatıyor: "Aslında bizim için pek çok şey Workup'ta gelişti.
Öncelikle fikir, ekip, iş planı gibi önemli konuları
şekillendirmeye başladım. Bu esnada ismimiz Animega oldu ve şu an
kurucu ortak olan aynı zamanda teknik kısımla ilgilenen arkadaşım
Emre işe dâhil oldu. Bunun yanı sıra İş Bankası'nın Workup programı
network, mentorluk, ofis gibi bir girişimin ihtiyaç duyacağı daha
pek çok şeyi karşılıyor. Aynı zamanda programdaki startuplar
arasında da çok güzel bir bağ var. Girişimciler birbirlerine destek
oluyor ve bu da gelişimi olumlu etkiliyor."