Milenyum yani 2000'li yılların henüz başında 'Second Life'
oyunu, Linden Lab CEO'su Philip Rosedale (diğer adıyla Philip
Linden) tarafından bir fikir olarak geliştirildi. Rosedale,
çocukluğundan beri sanal dünyaların hayalini kurarken, 1994 yılında
ilk olarak bilgisayarları internet üzerinden birbirine bağlayarak
sanal bir dünya yaratmayı düşündü. "Lindens" olarak bilinen Linden
Lab çalışanları, donanımlarıyla birlikte gitmek için sanal bir
dünyaya ihtiyaç duydular ve 2001'de inşa etmeye başladılar. Bu
erken dönemde, LindenWorld halka açık değildi ve daha çok silah
odaklıydı. Konsolosluk bile açılan Second Life oyunundan sonra
Metaverse'ün gerçekle ilişkisi nasıl olur?
Teknoloji sayfasında bu soruya yanıt ararkan Meta Orta Doğu, Afrika
ve Türkiye Bölge Başkan Yardımcısı Derya Matraş'a, Metaverse
vizyonunu anlatmasını istedim. Kararı siz verin. Sizin dijital
ikiziniz Metaverse deneyimine hazır mı?
AVATARLAR DÖNEMİ GELİYOR
İşte Derya Matraş'ın Metaverse nedir sorusuna yantı: "Metaverse'ü
sosyal teknolojilerin uzun yolculuğundaki bir sonraki evrim olarak
düşünebiliriz. Sadece bakmakla kalmayıp deneyimin içinde olduğunuz
somutlaştırılmış bir...