‘Etnik motifli’ psikodelik pop ile mahalledeki kına gecesi sound’u arasında ince bir çizgi var. Mabel Matiz son şarkısı ‘Gözlerine’de o çizgiyi çoktan geçip kendini bir elektro-orga teslim etmiş.
Ankaralı Turgut’tan hallice bir iş çıkarmış. Üstüne bir de Sinan Çetin 90’ları tadında bir klip çekince bugüne kadar topladığı kredileri bir seferde tüketivermiş. Mabel’in bu topraklara saygı duruşu niteliğindeki, hayran olduğumuz, gözlerimizi dolduran, içimizde her duygusunu hissettiğimiz şarkıları, klipleri vardır ya. Bu onlardan biri değil.
Kazanan Ayşe
Çalıştığı müzisyenleri özenle seçen Ayşe Hatun Önal’ın son yıllardaki tek kötü şarkısı ‘Katakulli’nin de Mabel Matiz’in elinden çıkmış olması inşallah kötü bir tesadüftür. Zaten Ayşe, o şarkıdan sonra dökülen parçaları yeni hiti ‘Efsane’ ile o kadar güzel ve hızlı bir biçimde topladı ki hayran olmamak elde değil.
Güzel bir hareketle ‘Yol’ şarkısını yapan Fikri Karayel’in peşine düşmüş. Müzik güzel, sözler güzel, Ayşe Hatun Önal çok çok güzel. Üstelik ‘Katakulli’deki gibi sesinin yetmeyeceği çıkışlar, stüdyoda düzeltilmeye bile tenezzül edilmemiş hatalar yok. Pırıl pırıl bir şarkı.
Metroda çekilen klip de pek keyifli. ‘Gözlerine’de gördüğümüz zorlama marjinallikteki tiplerden sonra Ayşe’nin eşi dostu çok daha samimi ve enerjisi izleyene çok güzel geçiyor. Kazanan yine Ayşe Hatun Önal.