Yıldız Ramazanoğlu Karar Gazetesi

Boşluk

Gişe filmlerinde dile getirilemeyen hikayeleri, ince ayrıntıları ve görselleri kısacık bir zamanda nazara verebilmek için kısa film büyük imkan. Uluslararası Kadın Yönetmenler Kısa Film Festivali’nin(Directed by...

18 Eylül 2019 | 48 okunma

Gişe filmlerinde dile getirilemeyen hikayeleri, ince ayrıntıları ve görselleri kısacık bir zamanda nazara verebilmek için kısa film büyük imkan. Uluslararası Kadın Yönetmenler Kısa Film Festivali’nin(Directed by women, Turkey,  2019) ilk kez gerçekleşen Türkiye ayağında çok kıymetli filmleri izleme şansı bulduk. Devamının gelmesini dilerken, izleyebildiğim çoğu filmin müstakil bir yazıyı hak ettiğini belirtmem gerekir. Öncelikle Türkiye’de psikoloji ve sosyoloji okuyup yüksek lisans yaptıktan sonra, ABD’de sinema eğitimi alan yönetmen Elif Eda Karagöz’ün Boşluk filminden söz etmek istiyorum.     Filmin sembolik ve çoklu anlam içeren bir kurgusu var. Yönetmenin neyi murat ettiğinden bağımsız olarak bana hissettirdiği; yaşam içinde atfedilen yerler, tanımlar, roller ile insanın bizatihi kendi varoluşu arasında boşluklar, tanımlanması hiç de kolay olmayan mesafeler var. Simge eşiyle ilişkisini bitirmek istemiş fakat bunu dillendirememiştir. Kargo getiren adamı, sipariş kutusunun içinde ne olduğunu anlamak için sallarken yakalar. Filmin tamamını izleyip başa dönünce kutunun bir sembol ve metafor olarak kullanıldığını düşünmek mümkün.   İnsan kapalı bir kutudur ve en yakınımızdakileri bile bütünüyle anlamak mümkün değildir.

YAZININ DEVAMI

YAZARIN DİĞER YAZILARI
Üsküdar’da yılın sonu 30 Ocak 2021 | 215 Okunma Üsküdar’da yılın sonu 30 Aralık 2020 | 183 Okunma Üsküdar’da yılın sonu 30 Aralık 2020 | 28 Okunma İş hayatındaki terör 23 Aralık 2020 | 255 Okunma Dünyaya neden 16 Aralık 2020 | 181 Okunma