15’inci İstanbul Bienali ‘İyi bir Komşu’ başlığı altında bireyin kendisiyle ilişkisini de ele alıyor. Öyle ya, her bir insanın, evvel emirde kendi varlığının biricikliğine hürmet etmeyen birey, nasıl ötekilerle saygılı merhametli bir ilişki kurabilir. Başka’nın tasa ve sevincine eğilebilir. 1990 doğumlu Güney Afrikalı sanatçı Lungisva Gqunta’nın çalışması önünde dünyanın ahvalini görmemek imkansız. Geniş tahta bir zemin üzerine konulmuş bir plaka üzerine yüzlerce yeşil şişe kırılarak elde edilmiş cam parçalarının çimen güzelliğinde yerleştirilmesi. Çimen(2017) apartheid rejiminin sona erdiğini düşündüğümüz Güney Afrika’daki oylumlu derin eşitsizliklere işaret etmiş. Sadece zengin beyazların sahip olduğu ayrıcalık çimen güvenlik ve refah. Ayrımcılık ve ırkçılığın zihinlerden silinmesi ne kadar uzun zaman alacak. Sanatçı şişelerle, küratörlere anlattığı kadarıyla, köle ticaretiyle getirilen alkole de dikkat çekmek istemiş. Şiddet polis mülkiyet sınırları ve toplumsal bölünmelerin hepsini gözümüzü alamadığımız kırık şişelerden bir çimenliğe sığdırmış.