'Han duvarları' ve Maraşlı Şeyhoğlu
‘Hastayım derdime verem diyorlarMaraşlı Şeyhoğlu Satılmış’ım ben’Bir kitabe kokusu duyuluyor yazında,Korkarım, yaya kaldın bu gurbet çıkmazında.Ey Maraşlı Şeyhoğlu, evliyalar...
‘Hastayım derdime verem diyorlarMaraşlı Şeyhoğlu Satılmış’ım ben’Bir kitabe kokusu duyuluyor yazında,Korkarım, yaya kaldın bu gurbet çıkmazında.Ey Maraşlı Şeyhoğlu, evliyalar adağı!Bahtına lanet olsun aşmadınsa bu dağı!Az değildir, varmadan senin gibi yurduna,Post verenler yabanın hayduduna kurduna!..Arabamız tutarken Erciyes’in yolunu:“Hancı dedim, bildin mi Maraşlı Şeyhoğlu’nu?”Gözleri uzun uzun burkuldu kaldı bende,Dedi: “Hana sağ indi, ölü çıktı geçende!”Yaşaran gözlerimde her şey artık değişti,Bizim garip Şeyhoğlu buradan geçmemişti...Gönlümü Maraşlı’nın yaktı kara haberi.”Faruk Nafiz Çamlıbel’in ‘Han Duvarları’ şiirindeki Maraşlı Şeyhoğlu, gazeteci, film eleştirmeni, ‘İçimdeki Hazine’ adlı sinema filminin senaristi ve yapımcısı Coşkun Çokyiğit için belgesel konusu oldu.Çokyiğit’e Kültür ve Turizm Bakanlığı’yla Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle çektiği ‘Kurgu ve Gerçek: Maraş Şeyhoğlu’ adlı belgeseli çekme sebebini sordum, şunları söyledi:“Han Duvarları, emperyalizme karşı zafer kazanmış bir milletin ediplerince var edilen Milli Edebiyat cereyanının en güzel şiirlerinden biridir. Faruk Nafiz şiirinde, savaştan yeni çıkmış bir vatan coğrafyasını bütün...