Tiyatro dünyasının tomografisi çıktı
Endüstri dünyası teknolojide 5.0’ı konuşurken ‘Sahne 2.0’ dijitalleşmenin alfabesi demek...Başkanlığını Doç. Dr. Nihan Yıldırım’ın yaptığı İstanbul Teknik Üniversitesi...
Endüstri dünyası teknolojide 5.0’ı konuşurken ‘Sahne 2.0’ dijitalleşmenin alfabesi demek...Başkanlığını Doç. Dr. Nihan Yıldırım’ın yaptığı İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) İnovasyon Merkezi Sosyal Etki Çalışma Grubu’nun tiyatro dünyasındaki araştırması ve tiyatrocularla anketi de bunu bütün çıplaklığıyla ortaya koydu.Araştırma ve anket sonuçlarından önce bu çalışmanın niye yapıldığını açıklamakta fayda var.Malum pandemi sürecinin darbe vurduğu sektörlerden biri tiyatro. Salonlar seyirciye kapatılınca tiyatrocular işlerinden oldu.İşsiz tiyatroculardan dijital kanallarda performans sergilemeye çalışanların karşısına teknik ve bilgi yetersizliği sorunu çıktı. Çünkü düne kadar tiyatro ve dijital birbirine uzak kavramlardı, ama pandemiyle birlikte izleyici alışkanlıkları da değişti. Öyle ki, YouTube Culture&Trends Raporu, son 12 ayda Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 92’sinin canlı yayınlanan bir etkinliği çevrimiçi olarak izlediğini ortaya koydu.Dijitalleşmesi kaçınılmazdı, ama bu tiyatrocuların bilmediği bir dünyaydı. Hal böyle olunca tiyatrocuların yardımına Inogar, Tiyatro Kooperatifi ve Google.org koştu.Google.org’un 275 bin dolar’lık hibesi, Inogar ve Tiyatro Kooperatifi...