'Müslümanlık taslayıcıları'
Necip Fazıl'ın, hatıralarını topladığı "Babıâli" kitabında bir tamlaması dikkatimi çekti. Diyor ki:"'Bâbıâli'yi okuyan bazı Müslümanlık taslayıcıların ondan...
Necip Fazıl'ın, hatıralarını topladığı "Babıâli" kitabında bir tamlaması dikkatimi çekti. Diyor ki:"'Bâbıâli'yi okuyan bazı Müslümanlık taslayıcıların ondan gocunduklarını haber aldım. Onlar, eserin, fikir ve sanat kıymetine dikkat ettikleri halde şahsıma ait günah dolu bir hayatın açığa vuruluşunda ayrıca günah bulunduğu kanaatinde imişler. Yazıklar olsun!"Bu cümleler, "dedikodular" kulağına gelince verdiği cevabın girişi. (Bu "cevap" yazısı Necip Fazıl'ın âdeta manifestosu... Şu zamanda "İslâmcılık" üzerine pek çok soru birikti. Bu "manifesto"da belki bazı sorulara cevap bulabiliriz. )Yukarıda takıldığım tamlama "Müslümanlık taslayıcılar"..."Taslayanlar" demiyor, "taslayıcılar" diyor. "Taslayan" da "taslayıcı" da sıfat. Birincisi geçici sıfat, ikincisi kalıcı sıfat.Taslamak mastarına gelen -an eki partisipdir (sıfat-fiil). -ıcı eki ise fiilden kalıcı isim yapan ektir.Necip Fazıl, "taslayıcı" ile "taslayan"ı ayırarak mı, birinci kelimeyi kullandı? Bilemeyeceğim tabiî. Ama burada vurgu söz konusu.