Öfke öfkeyi çağırır
Politikaya öfke hâkim. Hükmedenler öfkeli olunca direnenler de aynı tonda karşılık veriyorlar.Son olanlara bakalım:Ankara Barosu'nda üç-beş kendini bilmezin, Diyanet İşleri Başkanı'nın yersiz hutbesini...
Politikaya öfke hâkim. Hükmedenler öfkeli olunca direnenler de aynı tonda karşılık veriyorlar.
Son olanlara bakalım:
Ankara Barosu'nda üç-beş kendini bilmezin, Diyanet İşleri Başkanı'nın yersiz hutbesini fırsat bilip dinimizi tahkir etmeye kalkışması bütün baro üyelerine mal edilmek istenmiştir. Bu da gösteriyor ki, baro yönetimlerinin kamuoyuna yapacakları açıklamalar, yönetimde olanların inisiyatifine bırakılmaması, daha geniş bir istişare mekanizması kurulması gerektiğini ortaya koyuyor.
Asıl bunun üzerinde durulması gerekirken, meseleyi "Lekum barokum ve liye baro!" ("Senin baron sana benim barom bana") noktasını getirdiler.
"Çoklu" diye ifade ettikleri baro düzeni tam bu. Ankara Barosu İdare Kurulu'nun açıklamasından sonra harekete geçtiklerine göre, mesele hakikaten bir bakıma "din"le bağlantılı. Geniş kitleleri böylece kendi taraflarında gösterebilecekleri hesabı içindeler.
Kâfirûn Sûresi'nin iniş sebepleri üzerinde durursak bağlantıyı kurarız. Tevafuka bakın... Kâfirûn Sûresi'nin bir diğer adı "Mukaşkıka"dır ve bu kelime bazı hastalıkları tedavi etme manasına gelen "kaşkaşe" kökünden türemiştir.