Kılık Kıyafet Tesettür Serpuş Konusunda Bocalayan Müslümanlar
Bir aktöre rol icabı general kıyafeti giydirseler, sırf elbisesi, omuzlarındaki yıldızlar ve şapkası ile o kişi gerçek general olmaz. Önce gerçek general olacak, ondan sonra general üniforması giyecektir. Bir general...
Bir aktöre rol icabı general kıyafeti giydirseler, sırf elbisesi, omuzlarındaki yıldızlar ve şapkası ile o kişi gerçek general olmaz.
Önce gerçek general olacak, ondan sonra general üniforması giyecektir.
Bir general, askerî birlikteki vazifesinin başına sivil kıyafetle gitse, o da olmaz. Hem general olacak, hem de üniforma giyecek ama önce mutlaka general olması gerekir.
İslam dininin, erkek veya kadın olsunlar, Müslümanlara giyim kuşam serpuş konusunda bazı emirleri, yasakları, öğütleri, tavsiyesi vardır. Müslüman bu konuda başıboş bırakılmamıştır. İslamda kıyafet konusunda başıbozukluk yoktur.
Lakin her hâl ü kârda dış görünüş, elbise esas ve cevher değildir, ârazdır.
Önce Müslüman olacak, sonra kılığını, kıyafetini, şeklini, rengini İslama uyduracaktır.
Din alimini, fakihi, tarikat şeyhini, dervişi öyle yapan kıyafeti değildir. Bostan korkuluğuna cüppe giydirseler, başına sarık geçirseler alim olmaz, fakih olmaz.
Alim önce, okunması gerekli din ilimlerini öğrenecek, icazet alacaktır ki, alim olsun. Fakih de öyle.
Tarikat şeyhini şeyh yapan tacı ve hırkası değildir. İlmi, irfanı, icazeti, hizmetidir.
İslam kadını da böyledir. İslam kadını olacaktır ki, tesettürünün bir manası ve kıymeti olsun.
İslamda tesettür hür kadınlara mahsustur. Kölelerin tesettüre girmesi gerekmez.
Elma cevherdir, onun büyük veya küçük, sarı yeşil veya kırmızı, kokulu ve kokusuz, taze veya bayat, sulu veya susuz olması ârazdır. Ârazların var olabilmesi için cevherin olması gerekir.