Cemal Süreya’nın “Sevgili” tokadı
Murat Belge, Şairaneden Şiirsele, Türkiye’de Modern Şiir ismiyle bir kitap yayımladı. Daha kitapçılara ulaşmadan önce okur dünyasında heyecan ve büyük beklenti oluşturdu bu isim. Hatta duyurulduğu tarihten...
Murat Belge, Şairaneden Şiirsele, Türkiye’de Modern Şiir ismiyle bir kitap yayımladı. Daha kitapçılara ulaşmadan önce okur dünyasında heyecan ve büyük beklenti oluşturdu bu isim. Hatta duyurulduğu tarihten biraz gecikerek basıldı. Muhtemelen telif haklarındaki bazı karışık ve karanlık noktalardan kaynaklandı bu. Edebiyat dünyasında her zaman şiir üzerine nitelikli yayına rastlanmıyor. Hele modern şiiri böylesi iddialı bir bağlam içinde değerlendirme vaadi taşıyan ve Murat Belge imzasıyla bütünleşen bir kitap acaba neler getirecekti? Akademisyen, eleştirmen, yayıncı, çevirmen, denemeci, kültür tarihçisi… Üzerinde pek çok ünvanı birden taşıyan bir entelektüelin yorumları önemli olmalıydı. Ayrıca Yahya Kemal’den bu yana modern şiir içinde bulunmuş pek çok şairi yakından görmüş, bazılarıyla yakın dostluk kurmuş bir edebi kişiliğin aktarımları özellikle değerli olmalıydı. Ama benim asıl merak ettiğim her şeyden önce nasıl bir bağlam kuracağıydı Belge’nin. Kitabı ilk elime alıp da şöyle bir karıştırdığımda ilk izlenimim ‘gevşeklik’ düşüncesi oldu. Murat Belge, modern şiirimizin ana dönüşüm/değişimlerini teorik, felsefi, ontolojik ve estetik bir bağlama oturtmaktan çok, konuşma ve aktarma üslubuna yaslanan bir yolla sunuyordu kitabı bize.