Mümkün olanın geometrisi ya da Japon kirazları..
Japon süs kirazları tam da Orhan Veli’nin ‘ çiçekler gürültüyle açar/ gürültüyle çıkar duman topraktan’ dediği şekilde coşkuyla baharı kucakladılar. Garip şairi, olumsuzluk...
Japon süs kirazları tam da Orhan Veli’nin ‘ çiçekler gürültüyle açar/ gürültüyle çıkar duman topraktan’ dediği şekilde coşkuyla baharı kucakladılar. Garip şairi, olumsuzluk ifadesi taşıyan ‘gürültü’ yü aslında kökenindeki şenlikli hale döndermişti bu tasarrufuyla. Gür, gürül, gürüldemek sudan ağaca, insan bedeninden bulutlara değin bir yığın hal ve sesi karşılar çünkü dilimizde. Gür ses umudu gürbüz çocuk sağlığı işaret eder. Gürültü dediğin hayat belirtisidir aslında. Bazen karga sürüsünü kaçırtmak, kötüyü susturmak için bilerek bile çıkartılır. Zenciler ondan jazz denilen bir üslup bile yarattılar. Japon süs kirazları da baharla kendi jazzlarını dillendiren ağaçlar olarak mümkünlüğün sonsuz geometrisine...