Hâl, hayat, hayret ve ibret

Müslüman sanatçıyı ve sanat idrakini Kur’an’la ilişkilendirmek, balığı su, arıyı çiçekle ile ilişkilendirmek gibidir....

Müslüman sanatçıyı ve sanat idrakini Kur’an’la ilişkilendirmek, balığı su, arıyı çiçekle ile ilişkilendirmek gibidir. Sudan çıkan balığın, bal yapmayan arının hükmü neyse o sanatçının ve sanatının da hükmü odur.

İslam sanatlarının oluşumunu / idrakini araştırma babında Oryantalistler tarafından başlatılan köken, temel, esas arayışında sözü çoğunlukla Kur’an’la başlamaları, önce kendilerine bir konuşma zemini, çıkış ya da hareket noktası oluşturmak içindir.

Müslüman sanatçıya ve dolayısıyla Müslümanın sanat ilişkisine “yerinden” diğer bir ifadeyle Müslüman hayatının içinden bakanların yolu ise böyle değildir. Çünkü nehir, su ve nazar istiaresiyle sanatçının hayatındaki akışın, akışa tabi olan şeyin ve o şeyin şeyliğinin hükmü, ilgilenen nezdinde bir ameller manzumesi olarak somutlaşır. 

YAZININ DEVAMI
ÇOK OKUNAN YAZARLAR
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Dâvûd el-Kayserî’nin Mukaddemât’ı 23 Kasım 2024 | 21 Okunma ‘Sanat gayet lüzumlu bi şey olup, olmayınca hiç olmaz!’ 19 Kasım 2024 | 42 Okunma Horasan Erenlerinin ‘Anadolu Mayası’nı hayatın içinde tutmak 16 Kasım 2024 | 98 Okunma Horasan Erenleri hakkında birkaç soru 14 Kasım 2024 | 265 Okunma Horasan Erenleri: Ne devletle ne devletsiz 12 Kasım 2024 | 917 Okunma
TÜM YAZILARI
Yorumlar