“Tarihte Müslümanlar” tarihi vesilesiyle bir terimin sorgulanması
Önceki yazımda, İrfan Aycan’ın riyaset ve denetiminde, 184 akademisyenin metinlerinden oluşan Tarihte Müslümanlar adlı 8 ciltlik çalışmanın bilgisini iletirken, “...Tıpkı İhsan Süreyya Sırma...
Önceki yazımda, İrfan Aycan’ın riyaset ve denetiminde, 184 akademisyenin metinlerinden oluşan Tarihte Müslümanlar adlı 8 ciltlik çalışmanın bilgisini iletirken, “...Tıpkı İhsan Süreyya Sırma Hocamızın kendi eserine Müslümanların Tarihi adını vermesindeki gibi, konu edindiğimiz esere verilen Tarihte Müslümanlar adı da sorunlu sayılmaya meyyaldir.” diyerek, “...Genellemeler içinde düşünüp, fakat ayrıntılar içinde yaşadığımıza göre, İslam tarihi şeklindeki genel tanıma itibar etmeksizin, daha özel isimlerle sunulan aynı tarihin, salt bu nedenle yaşantımıza tekabül eden ayrıntıya daha çok denk düşeceğini düşünmemizde peşin bir haklılık söz konusu olmasa gerektir.” şeklinde kesinlik içermeyen bir beyanda bulunmuştum.
Bundan kaynaklı olarak Mustafa Fayda Hocam nezaket gösterip aradılar ve asıl İslam tarihi teriminin sorunlu olduğunu, bu tanımın Müslümanların bidayetinde olmadığını, ilk defa ez-Zebîdî tarafından...