Yeni anayasa için bir teklif oluşturmak
Allah’ın verdiği bir nimetin kadrini bilmek ve şükrünü ifa etmek tam olarak mümkün olmadığı gibi, bir nimetin değerini teslim etmek de ancak onun yitirilmesiyle mümkün olabilir. Bu bağlamda, Allah’ın...
Allah’ın verdiği bir nimetin kadrini bilmek ve şükrünü ifa etmek tam olarak mümkün olmadığı gibi, bir nimetin değerini teslim etmek de ancak onun yitirilmesiyle mümkün olabilir.
Bu bağlamda, Allah’ın kendilerinden kulluk sözü olarak cennetine koyduğu Adem ile Havva’nın burayı kaybetmelerinin sebep ve sonuçları konusunda önceden uyarıldıkları halde, fıtratlarında -nefislerinde– yerleşik olan kimi olumsuzlukların şeytan tarafından harekete geçmesiyle kaybettikleri o ilk nimetleri, yeni mekanları olan dünyada da ısrarla aramaları tabiidir.
Nitekim, önceki yazımızı dünya hayatına maruz kalan insanın gerek İlahi şeriat gerekse akli şeriat bakımından tabi olduğu ya da ürettiği ahitleri, anayasaları nimetlerin varlığına ve kaybedilmelerine bağlı olarak her şeyden evvel özgürlük, güvenme, beslenme, korunma ve barınma kaygılarını giderme yönünde yapmaları, toplulukla -devletle- bağlarını da bunlar üzerinden tesis etmelerini söz konusu tabiilik içinde değerlendirmiştik.
“İslam’ın siyaseti”nden, “siyasetin İslamı”na kat edilen yaklaşık on asırlık bir zaman diliminden sonra, sömürgeciliğin başlamasıyla birlikte korunmacı, savunmacı ve beka kaygılı etkilerle ortaya...