Reailiti kurmacası hız kesmeden devam ediyor
Akşam kuşağında bir dizi biter yerine yenisi başlar düsturu yapımcı televizyoncu seyirci dahil kimse tarafından yadırganmıyor. İlk bölümü seyretmeyi sonraki günlere erteleyen seyirci, hikayeye senaryoya...
Akşam kuşağında bir dizi biter yerine yenisi başlar düsturu yapımcı televizyoncu seyirci dahil kimse tarafından yadırganmıyor. İlk bölümü seyretmeyi sonraki günlere erteleyen seyirci, hikayeye senaryoya aldırmaksızın ilk iş olarak reyting listesine bakıyor. Alınan reytinglerden diziye ömür biçtikten sonra o dizinin “müşterisi” olup olmayacağı kararını veriyor.
Bu sene gündüz ekranı da reyting hareketliğinden nasibini fazlasıyla alıyor. Ne Seninle Ne Sensiz’le aradığını bulamayan Fox TV, Seda Akgül’ün programının adını ve içeriğini değiştirerek Her Şey Gerçek ismiyle suç realitisine geçiş yapmayı denedi ama olmadı. Kayıpları arayan, küsleri barıştıran Hande Ataizi reytingin keskin kılıcına maruz kalmıştı ki, posta kutusuna düşen bir mesaj ekran macerasının izdivaç formatının ilk günlerine dönerek devam edeceğini müjdeledi! Sony Channel’de yayınlanacak program, izdivaç formatının ortaya çıkış miladına döneceğini, Türk örf ve geleneklerine, toplumun kırmızı çizgilerine uygun olarak yeniden ekrana geleceğini vadediyor. Reyting ve rekabet savaşları arasında formatın değişikliğe uğraması, kurgunun egemenliği altına girilmesi, kurmaca aşk hikayelerinin gerçekmiş gibi sunulması kime fatura edilmişse artık!
İzdivaç realitilerinin meselesi gelenekten görenekten ziyade programlara kurmacanın hakim olmasıydı. RTÜK etkisi ve baskısı ile içerik değiştirmiş havasında yayınlanmaya devam eden realitilere göz atılsa ne demek istediğim daha net anlaşılır. Kısmetse Olur’da Gamze isimli bir relaiti şov karakteri vardı. Kısmetini ararken fevri davranışları ile yerini sağlamlaştırdı ve programın vazgeçilmezi oldu. İşte Benim Stilim’de yüksek özgüveni olmayan stili ile kavgaya tartışmaya devam etti. Kısmetse Olur’dan elendikten sonra büyük aşk yaşamaya başladım dediği erkek arkadaşını sıklıkla kamera karşısına çıkardı. Bugünlerde Esra Erol’da bir başka damat adayı Özgür’le barışmak için çaba sarf ediyor. Reailiti kurmacası hız kesmeden programlar arası geçişkenlik özelliğinden faydalanarak devam ediyor.
Geçen yılın televizyonculuk olayı olarak pazarlanan, yılların müzmin damat adayı Caner’i evlendiriyoruz hadisesinde ise çanak çömlek patladı. Sezon finali öncesi kameralar karşısında gözyaşlarına boğulan Caner, Berke evi terk etti diyerek program ekibini dumura uğratmıştı. Ki Esra Erol neden ağlıyorsun Caner derken yılın özetini muhasebesini seyrederken duygulandığından emindi. Ekrana çıktığı ilk günden bu yana kıskançlık krizleri, maço tavırları, duygusal gelgitleri ile sorunlu erkek profilinin temsilcisi olarak yerini sağlamlaştıran Caner, bu evlilik uzun sürmez diye düşündüren krizler arasında baş göz edilmişti. Seyredenler hatırlayacaktır kafasında bardak kırmadı belki ama bardak kırmaktan beter tavır ve davranışlar sergiledi. 22 yaşında evlenmek amacıyla kameralar karşısına çıkan, o gün bugündür bir işte dikiş tutturamayan, eski şöhretler şimdi ne yapıyor galeri haberinin gediklisi Caner, şöhretimsi olmanın cazibesine kapıldığından sorumluluk almakta zorlanıyordu. Esra Erol program ekibine dahil ederek şöhret, para, iş sorununu tek hamleyle çözdü. Kameranın kırmızı ışığı yandığı müddetçe her şey yolunda gözüküyordu ta ki sezon finaline kadar.
Caner geçen yıl evlenmek bu yıl boşanmak amacıyla vazgeçilmeyen ekran yüzü olmaya devam ederken; geçen yılın tartışmalı kurmaca aşklarının öznesi damat ve gelin adayları locada oturup yorumcu kimlikleriyle programın gediklisi olmaya devam ediyorlar. Her biri ayrı ayrı İnstagram fenomeni olunca kolayına vazgeçilemiyorlar. Songül dahil programda evlenen gelin ve damat adayları sırasıyla boşanmanın eşiğindeki evliliklerini masaya yatırmak için arzı endam ediyor.
Evin var mı, sigortan var mı, elektrik alamadım replikleriyle hatırlanan ilk dönem izdivaçların bugünkülere nazaran ne kadar masum oldukları anlaşılıyor da bu formatları bu hale getiren ne RTÜK ne de seyirci.