Kişiyi cennete sokan o tek kelime nedir?
Antalya’dan Okuyucumuz: “1-Allah için namaz kılıp oruç tutup sonra, cehaletten dolayı şirk sözü söyleyip şirk eylemi yapan insanların itikat açısından durumları nedir? 2-Allah’a ibadet ettiği...
Antalya’dan Okuyucumuz: “1-Allah için namaz kılıp oruç tutup sonra, cehaletten dolayı şirk sözü söyleyip şirk eylemi yapan insanların itikat açısından durumları nedir? 2-Allah’a ibadet ettiği halde cehaletinden dolayı şirk sözü söyleyip şirk eylemi yapan insanların çoğunlukta olduğu bir toplumda önce tevhidin anlatılması gerekmez mi? Tevhit tam anlamıyla anlatılmadan diğer ameli bilgilerin verilmesi ne kadar doğrudur?”
MÜSLÜMANLAR ZAHİRE BAKAR
Allah kalıbımızdan ve amelimizden önce, kalbimize bakar.
Bilerek şirk içinde olmamak kaydıyla, cehaletten dolayı şirke düşen insanı Allah inşallah affeder.
Bununla beraber, dilinde şirkvari sözler ve cümleler bulunan kişinin, bu sözleri fark ettikçe bunları dilinden temizlemesi Müslümanlığının güzelliğindendir.
Böyle kişinin inancından şüphe etmemiz ve itikadını sorgulamamız doğru değildir.
Bu noktada Müslüman zahire bakar.
Yani başkası olunca, ameline bakmamız yeterlidir. Niyetini, itikadını, inancını, samimiyetini sorgulayamayız.
Kendimiz olunca, amelimize değil, niyetimize, itikadımıza, inancımıza ve samimiyetimize önem vermeliyiz.
İslam hukukunda ne dine inandığı bilinmeyen birisi ölünce sorulur: Eğer ömründe bir defa camide namaz kılarken görülmüşse, bu adam Müslüman mezarlığına defnedilir.
Yani sen zahire göre hükmedersin. Gerçek yargılamayı Allah yapar.
HATALARIMIZIN KEFARETİ: TESBİHAT
Cehaletimizden dolayı şirk ihtiva eden sözlerimize gelince… Bunlar günlük konuşma dilimizde yer yer görülebiliyor.
Fakat bunlar kasıt olmayınca sehiv oluyor ve şirk değil, dile bağlı hatalardan sayılıyor.
Dil hatalarını ise tesbihatlarımız inşallah affettiriyor.
Nitekim namazların ardından yaptığımız tesbihat inşallah sehven yaptığımız dil ve amel hatalarına kefarettir. Bediüzzaman’ın ifadesiyle, tesbihat yapan kul kendi kusurlarını görmüş ve istiğfar etmiş oluyor. Rabbini bütün noksanlıklardan pak ve beri olduğunu ve batıl düşüncelerin ürettiği şirkvari ve yanlış fikirlerden münezzeh ve yüce bulunduğunu ve kâinatın bütün kusurlarından mukaddes olduğunu tesbih ile, Sübhanallah ile ilan ediyor.1