Anayasa tartışmalarına farklı bir bakış
YAZAR Sinan Meydan'ın Atatürk üzerine, Panzehir-Gerçeğe Çağrı, El-Cevap (İnkılap), Akl-ı Kemal (4 cilt) adlı kitabı var; tümü de İnkılap'tan yayınlandı ve çok satanlar arasında...Sosyal...
YAZAR Sinan Meydan'ın Atatürk üzerine, Panzehir-Gerçeğe Çağrı, El-Cevap (İnkılap), Akl-ı Kemal (4 cilt) adlı kitabı var; tümü de İnkılap'tan yayınlandı ve çok satanlar arasında...
Sosyal medyada Atatürk karşıtlarının ileri sürdüklerine karşı ciddi yanıtlar veriyor. Son Ulusal Kanal’da konuştu. İktidarın Anayasa’yı neden değiştirmek istediğinin yanıtının “Anayasa’nın ‘başlangıç’ kısmı, ilk 4 maddesi ve ‘Türk vatandaşlığı’nı tanımlayan 66. madde”de yattığını söylüyor.“MADDE 66– Türk devletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk’tür.”Bu maddeyi şöyle yorumluyor:“Etnisiteye, ırka veya dine dayanmayan, ‘vatandaşlık bağı’na dayanan bu millet tanımından rahatsız olmak bence ‘ırkçılık’ göstergesidir. Dünyanın her yerinde çağdaş devletlerde etnisitesi ne olursa olsun insanlar ‘vatandaşlık bağına göre’ bir millete mensupturlar ve bunu dile getirmekten utanmazlar. Fransız veya Alman olmak gibi... (Maalesef ülkemizde etnisite ile ulusal aidiyeti, millet olmayı karıştıran milyonlar var). Ayrıca 1982 Anayasası’ndaki bu ‘Türk vatandaşlığı’ tanımı sadece 1982 Anayasası’na özgü bir tanım da değildir, bu tanım Atatürk Cumhuriyeti’nin 1924 Anayasası’nda da yer alan ‘Türk vatandaşlığı tanımının’ neredeyse aynısıdır. 1924 Anayasası’nın 88. maddesindeki millet tanımı şudur: “Türkiye ahalisine, din ve ırk farkı olmaksızın vatandaşlık itibariyle Türk ıtlak olunur.” Hem 24 Anayasası’nın 88. maddesindeki hem de 82 Anayasası’nın 66. maddesindeki “Türk vatandaşlığı” tanımları, Atatürk’ün şu millet tanımına dayanmaktadır: “Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Türkiye halkına Türk milleti denir.” (“Vatandaş İçin Medeni Bilgiler” -1930). Görüldüğü gibi Cumhuriyet’in kuruluş felsefesinde ‘Türk vatandaşlığı’, asla bir etnisiteye, herhangi bir ırka veya dine dayanan antidemokratik bir nitelik taşımamaktadır.