Kadınların iç bahçesinden işaretler
İstanbul’dan yine olağanüstü maharetli akıllı sanatçı kadınlar gelip geçti, fakat kendilerini olmasa da eserlerini Maksem’de 29 Ocak’a kadar görmek mümkün. Küratörlüğünü ressam...
İstanbul’dan yine olağanüstü maharetli akıllı sanatçı kadınlar gelip geçti, fakat kendilerini olmasa da eserlerini Maksem’de 29 Ocak’a kadar görmek mümkün. Küratörlüğünü ressam Hülya Yazıcı’nın yaptığı Hal-Beden-Zihin sergisinin amacı dünya sanatçıları arasında kadın imgesi çalışmaları üzerinden bağ oluşturmak. Kadının kimliğine, toplumsal rollerine çoğulcu bir anlayışla bakabilmek. Dünyanın dört bir yanından katılan sanatçıların hepsini anabilseydim keşke. İlk söz etmek istediğim, herkesin önünde fotoğraf çektirmeye çalıştığı onlarca bohçadan oluşan çalışma. Lizzy Mayrl Viyana’daki sanat eğitimini tamamladıktan sonra Doğu’ya merak salmış. Sanatçı, üniversitelerde hoca, sivil toplum örgütlerinde göçmenler için sivil işçi olarak sürdürdüğü çalışmalarını Moğolistan, Çin, Kırgızistan, Özbekistan ve Tacikistan gibi ülkelerde sürdürmekte. Obje, video, grafik, feltwork gibi çok farklı teknikler kullanan sanatçı, Bohça düzenlemesinde Avusturya’da yaşayan mülteci kadınlardan aldığı eşarpların içini kadınların ihtiyaç duyacağı eşyalarla doldurup düğümlemiş. Eşarp çok manalı –dışlanma, inanma, sığınma, ısınma-olduğu gibi bohça da yola çıkmayı, yersiz yurtsuzluğu, öte yandan rengarenk eşarplar üzerindeki çiçekler umudu simgeliyor. İşin en güzel yanı da sergi sona erince bu bohçalar Türkiye’deki mülteci kadınlara dağıtılacak ve sanat eseri ikinci bir işlev daha görecek.