Bir pavyon güzellemesi
İnci Taneleri, içinden pavyon geçen ne ilk ne son yapım. Özellikle eski Yeşilçam filmlerinde pavyonlar senaristlerin en önemli esin kaynaklarındandı. Ancak İnci Taneleri'nde "pavyon güzellemesi" gibi algılanacak bir doz...
İnci Taneleri, içinden pavyon geçen ne ilk ne son yapım. Özellikle eski Yeşilçam filmlerinde pavyonlar senaristlerin en önemli esin kaynaklarındandı. Ancak İnci Taneleri'nde "pavyon güzellemesi" gibi algılanacak bir doz aşımı söz konusu. Örneğin. Ankara denilince ilk akla gelen Seymenler'in bağlı bulunduğu dernekler büyük tepki ortaya koyuyor, "Ankara'nın simgesi pavyonlar değildir" diyerek. "Angara havası" eşliğinde pavyon sahnesinde popo sallamanın "dans" gibi görülüp/ gösterilmesi de ayrı bir kültürel kaygı kaynağı.
Dilber'in oynadığı Gemileri Yakarım şarkısını söyleyen Sincanlı Erkal adlı şarkıcı arkadaş ise verdiği röportajda "Pavyon kötü bir yer değil" diyor. Dizide Dilber'in koruması, pavyon fedaisi Zerre ise "Buradaki kızlar kötü değildir. Geldikleri gibi tertemiz çıkarlar buradan. Müşteriye işkembecide randevu verir, gitmezler" buyuruyor. Sanki hepimizi pavyonların "Olgunlaşma Enstitüsü" olduğuna inandırmak ister gibiler.
Gelelim ironik kesişmeye: Dizinin...