Celâl, Cemâl ve Kemâl yolculukları açısından Kudüs’ü anlamak-2
Dünkü yazımda, Allah Teâlâ’nın Celâl ve Cemâl sıfatlarından yola çıkarak ve Kudüs örneğini eksene alarak bir şehirler tasavvuru ve tarih felsefesi geliştirme çabasına giriş...
Dünkü yazımda, Allah Teâlâ’nın Celâl ve Cemâl sıfatlarından yola çıkarak ve Kudüs örneğini eksene alarak bir şehirler tasavvuru ve tarih felsefesi geliştirme çabasına giriş yapmıştım.
Bugün dün bıraktığımız yerden devam edelim.
Şöyle demiştim:
Allah Teâlâ’nın Celal ve Cemâl sıfatları, insanın biliş, oluş ve varoluş yolculuğunun iki ana eksenini oluşturur.
Celâl sıfatıyla Allah’ın “azamet”i tecellî eder, Cemâl sıfatıyla “rahmet”i.
CELÂL MEKKE’DE, CEMÂL MEDİNE’DE, KEMÂL KUDÜS’TE TEZAHÜR EDER...
Tefekkürün hür kalesi: Bilginin hıfzı
22 Kasım 2024 | 14 Okunma
Kuşanmadan kuşatamazsın: İlim, İrfan, Hikmet ekseninde Medeniyet Tasavvuru Yolculuğu
18 Kasım 2024 | 177 Okunma
Yahudiler Hollanda’yı nasıl dönüştürüyor?
17 Kasım 2024 | 481 Okunma
Entelijansiyası olmayan bir ülke, bağımsızlığını da varlığını da sürdüremez!
15 Kasım 2024 | 259 Okunma
Maarifin dirilişi: Medeniyetin kalp ve zihin yolculuğu
11 Kasım 2024 | 186 Okunma
TÜM YAZILARI