Öteki İslam, beriki İslam
“Liberalizm’de İslam’ın (Runik Kitap) yazarı Joseph A. Massad yabancımız değil. Daha önce de belirttiğimiz gibi Filistinli bir Arap. Ortadoğu’yu çok iyi biliyor. İslam’ı da yakından...
“Liberalizm’de İslam’ın (Runik Kitap) yazarı Joseph A. Massad yabancımız değil. Daha önce de belirttiğimiz gibi Filistinli bir Arap. Ortadoğu’yu çok iyi biliyor. İslam’ı da yakından tanıyor.
Kitabında, Batı’nın İslam’ı tanımlama biçimlerine ve kendi çıkarlarına uygun olarak yeniden şekillendirme çabalarına odaklanmış.
Kitabın ilerleyen bölümlerinde bu odaktan kısmen sapıyor. Ya da ilgili literatüre pek aşina olmadığımız cinsel kimliklerin Müslümanların yaşadığı ülkeleri de kapsayacak şekilde evrenselleştirilmesi ve organize edilmesiyle ilgili alanlara yoğunlaştığı için biz yazarın odaktan saptığı hissine kapılıyoruz.
Yazar, liberalizmi İslam’ın tabiatına çok uzak bir olgu olarak görmüyor.
“İslam, sadece liberalizmin değil, Avrupa’nın da tam merkezinde yer almaktadır, hatta öyle yer almaktadır ki liberalizmin de Avrupa’nın da doğuşuna tanıklık etmiştir. Liberalizmin dışında bir şey olmaktan ziyade onun bir bileşenidir adeta.”
İslam’ın nasıl liberalizmin bileşeni olduğunu bu bölümde temellendirmiyor.